Background Image
Previous Page  73 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 73 / 136 Next Page
Page Background

M

191

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

Izvleček

Številni dejavniki, zaradi katerih se je zgodila hitra transformacija sodobnih visokošolskih knjižnic

– razvoj informacijskih tehnologij, eksponentna rast znanosti, globalizacija kot svetovni proces in

reforma Univerze – so naredili, da so knjižnice postale informacijski centri, ki omogočajo dostop

do ogromnega števila virov znanja in informacijskih objektov, tako da so postale s svojim visoko

izobraženim in specializiranim kadrom partnerji v procesu učnega in znanstvenoraziskovalnega

dela akademske skupnosti.

V izrazito neugodnih materialnih in kadrovskih pogojih je visokošolsko knjižničarstvo na Univerzi

Črne gore v zelo kratkem času na prehodu v 21. stoletje začelo razumevati svojo vlogo v spreme-

njenih okoliščinah in samoiniciativno, brez zanimanja in podpore akademske skupnosti naredilo

prve korake k ustvarjanju kadrovske in tehnične osnove, da bi te knjižnice prerasle v sodobne

knjižnično-informacijske centre. Polet je bil kratkega diha, ker so z reorganizacijo Univerze in ka-

drovskimi spremembami knjižnice ponovno odrinjene na rob, obenem pa se sistem še naprej decen-

tralizira in drobi.

Ključne besede

visokošolske knjižnice, visokošolsko izobraževanje

Abstract

A number of factors, such as the development of information technologies, the exponent growth

of knowledge, globalisation as a world-wide process and university reform, rapidly transformed

contemporary academic libraries and made them become information centres that enable access to

a broad spectrum of knowledge resources and information objects. As such the libraries with their

highly qualified and specialised staff have become partners in learning and scientific research pro-

cesses of the academic community.

At the turn of 21st century, in most unfavourable material and staff conditions libraries at the Uni-

versity of Montenegro soon started to understand what their role in these changed conditions was.

At their own initiative and without any interest and support of the academic community, they took

their first steps towards ensuring basic human and technical resources in order to transform into

modern library and information centres. The reorganisation of the University and staff changes put

an end to all this. Libraries have once again found themselves in a marginal position, and the

system continues to decentralise and disintegrate.

Keywords

academic libraries, higher education

Ko so v devetdesetih letih prejšnjega stoletja postale zna-

ne možnosti informacijske tehnologije, so mnogi entuzi-

asti menili, da so knjige, knjižnice in knjižničarji končali

svojo civilizacijsko vlogo in da jih nova informacijska

družba ne bo več potrebovala. Pri tem je bila dopuščena

možnost, da bodo morali obstajati tudi ljudje, ki se bodo

VISOKO[OLSKE KNJIŽNICE V ^RNI GORI – KADRI

KAKO NAPREJ?

Zdravko Vuk~evi}

Knjižnica naravoslovno

matemati~nih in tehni{kih

znanosti, Podgorica

Kontaktni naslov:

mvukcevic

€yahoo.com

dobro znašli v iskanju in izbiri informacij. Pravijo sicer,

da lahko to delo opravijo tudi običajni uporabniki, ampak

zakaj bi nekdo opravljal, recimo, električno ali vodo-

vodno instalacijo, kadar obstajajo strokovnjaki za takšna

dela.