Background Image
Previous Page  82 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 82 / 136 Next Page
Page Background

200

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

pričakuje partnerstvo pri ponudbi in pri izvedbi izobraže-

vanja s podporo novih tehnologij.

Morda bi bilo treba v tem trenutku okrepiti sodelovanje

CARNet-om in centrom SRCE, da bi povezali distribui-

rane modele, kot so naredili pri projektu Sakai in njemu

podobnih. Infrastruktura za to na Hrvaškem že obstaja,

tehnično osebje je usposobljeno, ni pa dovolj seznanjeno

z vlogo knjižnic na univerzah. Očiten pa je primanjkljaj

in zaostajanje kapacitet akademskih služb za podporo

uporabi novih tehnologij. Kar zadeva knjižničarje/in-

formacijske strokovnjake, je po našem vedenju večina

hrvaških visokošolskih knjižnic opremljenih s sodobno

informacijsko-(tele)komunikacijsko tehnologijo in v njih

deluje visoko strokovno osebje, ki s svojim predmetnim

znanjem in poznavanjem novih tehnologij lahko postopo-

ma ponudi vse več storitev in pomaga učnemu osebju pri

proizvodnji, postavljanju in uporabi repozitorijev učnega

gradiva in pri programih za menedžement učenja.

Opombe

1

Podcasting je metoda, s katero si uporabnik zagotavlja zvočne

vsebine, relevantne za učenje, na lokaciji in v času, ki mu najbolj

odgovarja (npr. na Univerzi Calgary). (V slovenski literaturi je

moč zaslediti izraz

poddajanje

, op. prev.)

2

Prim. Senat Univerze na Reki je sprejel Strategijo uvajanja e-

učenja 2006–2010//EQUIBELT e-učenje. Bilten Tempus projekta

EQUIBELT, 3 (november 2006), str. 16.

3

O tem podrobneje v članku: Petr, K., Aparac-Jelušić, T. Uloga

sveučilišnih knjižnica u novim pristupima akademskom obra-

zovanju.// Zbornik radova “Težakovi dani”. /urednici S. Tkalac i

J. Lasić-Lazić. Zagreb: Filozofski fakultet, Zavod za informacij-

ske studije Odsjeka za informacijske znanosti, 2002: 159–171.

4

Prim. Lasić-Lazić, J., M. Banek-Zorica; S. Špiranec Repozi-

toriji digitalnog obrazovnog materiala kao sastavnica kvalitete

suvremenih koncepta obrazovanja. //Edupoint, 5 (marec 2005.).

Dostopno na

http://www.carnet.hr/casopis/33/clanci/1.

Pregled-

no študijo o upravljanju učnih vsebin in znanja je objavil Afrić

v Upravljanje sadržajem učenja i znanja.//Odabrana poglavlja iz

informacijskih znanosti./urednica J. Lasić-Lazić. Zagreb: Filozo-

fski fakultet, Zavod za informacijske studije Odsjeka za informa-

cijske znanosti, 2004: 77–96.

5

Npr. v stališčih in prizadevanjih EDUPOINT-a. Prim. www.

carnet.hr/edupoint

(dostop 2006-12-12)

6

Projekt OIZEOO, ki ga je vodila prof. dr. Jadranka Lasić-Lazić, je

v enem delu nadaljevanje raziskovanj, temelječih na rezultatu pro-

jekta

Informacijske potrebe korisnika za izobrazbu

iz obdobja do

leta 2002, v drugem delu pa je usmerjen na raziskovanje učenja

v elektronskem okolju. Prim.

www.ffzg.hr/oizeoo

(12. 12. 2006).

7

Ibid.

8

Špiranec, S. (2005). Obrazovanje korisnika u visokoškolskim

knjižnicama: novi pristup u mrežnom okruženju: magistrsko delo.

Zagreb: Filozofski fakultet.

9

Nenadić, A. (2005). Mogućnosti visokoškolskih knjižnica u pro-

cesima obrazovaja na daljinu: magistrsko delo. Zagreb: Filozofski

fakultet.

10 Vendar je treba poudariti, da anketirano učiteljsko populacijo

predstavljajo pretežno tisti učitelji, ki so zaradi lastne usmerje-

nosti k novim tehnologijam in k pridobivanju e-literature manj

naravnani h knjižnici.

11 O tem so podrobno poročali Boris Basančić in Boris Badurina

na CARNetovi konferenci CUC 2006. Dostopno na http://www.

carnet.hr/CUC/program/papers/abs_bio/h2_bosancic_rad.pdf

(12. 12. 2006).

Reference

[1] Afrić, V. (2004). Upravljanje sadržajem učenja i znanja. // Oda-

brana poglavlja iz informacijskih znanosti. / urednica J. Lasić-

Lazić. Zagreb: Filozofski fakultet, Zavod za informacijske studija

Odsjeka za informacijske znanosti, 62–101.

[2] Bosančić, B. ; B. Badurina. (2006). Uloga XML enkodirajućih

datoteka za pohranu i opisi sadržaja u povezivanju alata za e-ob-

razovanje i digitalnog repozitorija. Predavanje na CARNet-ovoj

Mednarodni konferenci CUC 2006. Dubrovnik, 20–22. 11. 2006.

[3] Spletna povezava

http://www.carnet.hr/CUC/program/papers/

abs_bio/h2_bosancic_rad.pdf .

[4] Dostop: 12. 12. 2006

[5] Lasić-Lazić, J. ; M. Banek-Zorica ; S. Špiranec (2005). Repozi-

toriji digitalnog obrazovnog materijala kao sastavnica kvalitete

suvremenih koncepta obrazovanja. // Edupoint, 5 (marec 2005.).

Dostopno na:

http://www.carnet.hr/casopis/33/clanci/1

(12. 12.

2006).

[6] Nenadić, A. (2005). Mogućnosti visokoškolskih knjižnica u pro-

cesima obrazovanja na daljinu: magistarski rad. Zagreb: Filozof-

ski fakultet.

[7] Petr, K. ; Aparac-Jelušić, T. (2002). Uloga sveučilišnih knjižnica

u novim pristupima akademskom obrazovanju. // Zbornik radova

”Težakovi dani“. / uredniki S. Tkalac i J. Lasić-Lazić. Zagreb:

Filozofski fakultet, Zavod za informacijske studije Odsjeka za

informacijske znanosti (Radovi Zavoda za informacijske studije ;

knj. 11), str. 159–171.

[8] Sveučilište u Rijeci. Strategija uvođenja e-učenja 2006–2010.

// EQUIBELT e-učenje: Bilten Tempus projekta EQUIBELT, 3

(november 2006), str.16.

[9] Špiranec, S. (2005). Obrazovanje korisnika u visokoškolskim

knjižnicama: novi pristupi u mrežnom okruženju: magistarski rad.

Zagreb: Filozofski fakultet.

Iz hrvaščine prevedel Franci Pivec.