Background Image
Previous Page  122 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 122 / 136 Next Page
Page Background

240

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

kla uveljavljanju minimalne primerljivosti, ki je podlaga

evropske mobilnosti študentov in strokovnjakov. Brez

tega je razvojna tekma z Ameriko in z Daljnim Vzhodom

vnaprej izgubljena.

Akreditacija je eksterna potrditev interno evalviranega

programa in pove, da so izpolnjena določena merila ali

standardi kakovosti. Temelji na transparentnih, vnaprej

znanih kriterijih. Odločitev je v načelu binarna: program

ali institucija se potrdi ali ne potrdi. V praksi so odločitve

bolj “mehke”, ker se prakticira “pogojna” akreditacija, ki

terja določene popravke in dopolnitve.

Akreditacija se opira na inpute in outpute, kar pomeni,

da lahko zanjo kandidira le tista visokošolska institucija,

ki sproti nadzira procese, potekajoče pod njeno streho in

kontinuirano spremlja kazalce kakovosti vseh svojih de-

javnosti. Pri akreditaciji programov se ocenjuje učiteljski

potencial, zadostnost študijskih virov, utemeljenost kuri-

kularne strukture, študijske metode, podpora študentom

itd. Med kazalce spada tudi razmerje med vpisanimi in

diplomiranimi, zaposljivost diplomantov itd. Akreditacija

institucij pa se osredotoča na infrastrukturo, posebej na

primernost in opremljenost prostorov, razvitost knjiž-

ničnega informacijskega sistema, strukturo zaposlenih v

vseh službah, finančno stabilnost, pravno urejenost itd.

Obstajati mora tudi “deakreditacija”, sicer vse skupaj

nima smisla, to pa je zelo eksplozivna zadeva, s katero se

ravna zelo previdno.

Že iz tega zelo posplošenega prikaza evalvacije in akre-

ditacije izhaja, da je knjižnični informacijski sistem zelo

bistven, tako pri presoji kakovosti programov, kot pri pre-

soji kakovosti institucij. Morda se nam zdi vloga knjižnic

preveč samoumevna in je zato v merilih in standardih

premalo izpostavljena. Dejstvo, da obstajajo tudi visoke

šole in celo univerze brez zagotovljene ustrezne knjižnič-

ne podpore, je resno opozorilo, da se ni mogoče zanašati

na samoumevnost.

Podpiram skrb knjižničarjev za kakovost visokošolskih

knjižnic in apeliram na vodstva univerz in na njihove

financerje, da omogočijo posodobitev knjižnic. Še enkrat

poudarjam: brez dobre knjižnice ni kakovostne univerze!

Franci Čuš, Univerza v Mariboru