Background Image
Previous Page  18 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 136 Next Page
Page Background

136

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

Izvleček

Akreditacija je sestavni del avtonomije ameriških univerz, ki se skozi čas spreminja, vendar vse

bolj pridobiva na pomenu. Če so bile prej knjižnice vrednotene predvsem po svojem obsegu, so

sedaj bolj pomembni kazalci njihove dejavnosti kot jih definira ACRL: vloženi viri, rezultati dela,

vplivi v okolju. Odločilno vlogo imajo knjižnični standardi, katerih razvoj je tesno povezan z akre-

ditacijo. IFLA nenehno izpopolnjuje merila za uspešnost delovanja knjižnic, pri čemer je v ospre-

dju zadovoljstvo uporabnikov. Vse bolj prevladujoči digitalni formati in novi načini komuniciranja

narekujejo spremenjene pristope k evalvaciji in akreditaciji knjižnic.

Ključne besede

akreditacija/evalvacija knjižnic, knjižnični standardi, merila uspešnosti, zadovoljstvo uporabnikov

Abstract

Accreditation is an integral part of the autonomy of U.S. universities, which has changed, but also

gained significance through time. Whereas the evaluation of libraries used to be based upon their

size, they are now evaluated based upon measures of their performance as defined by ACRL, i.e.

input, output and outcome measures. A crucial part is played by library standards, whose develop-

ment is closely interlinked with the process of accreditation. IFLA is constantly improving library

performance measures while putting user satisfaction first. Increasingly prominent digital formats

and new ways of communication call for a new approach towards the evaluation and accreditation

of libraries.

Keywords

accreditation/evaluation of libraries, library standards, performance measures, user satisfaction

POMEN KNJIŽNIC PRI EVALVACIJAH IN

AKREDITACIJAH UNIVERZ V ZDA

V veliko čast mi je, da lahko danes sodelujem pri tej

pomembni konferenci na tako čudovitem kraju. Organi-

zatorjem bi se rada zahvalila za povabilo in vas vse lepo

pozdravila v imenu prijateljev in kolegov iz ZDA.

Prosili ste me, da spregovorim o evalvaciji knjižnic in

vlogi evalvacije v postopku akreditacije univerz v ZDA.

Ta zelo pomembna tema zahteva kratek oris načina akre-

ditiranja institucij in razpravo o zgodovinskem razvoju

standardov za akademske knjižnice v ZDA. Standardi pri

evalvaciji knjižnic igrajo ključno vlogo; do nedavnega so

bili osrednjega pomena pri evalvaciji knjižnic v postopku

akreditiranja institucij. Spregovorila bom tudi o razvoju

knjižničnih standardov v ZDA in po svetu, svoj prispevek

pa bom zaključila z razmišljanji o prihajajočih izzivih, ki

POMEN KNJIŽNIC PRI EVALVACIJAH IN

AKREDITACIJAH UNIVERZ V ZDA

Beverly P. Lynch

Fakulteta UCLA, ZDA

Kontaktni naslov:

bplynch

€ucla.edu

URL:

http://www.gseis.ucla.edu/

faculty/members/lynch

čakajo vse, ki bi radi akademske knjižnice postavili na

osrednje mesto v tem neverjetnem tehnološkem okolju,

in o tem, kako se lahko knjižnice, in tisti, ki smo za njih

zadolženi, odzovejo na te izzive.

NEKAJ OSNOVNIH INFORMACIJ

Razvoj univerz in univerzitetnih knjižnic v ZDA je pove-

zan s številnimi dejavniki, ki nam bodo pomagali razume-

ti sedanje stanje. Na prvem mestu je ameriško prirojeno

malomeščanstvo. Ljudi, ki delajo v knjižnicah in na po-

dročju informacijskih znanosti, je veliko več, kot tistih, ki

ti področji raziskujejo ali pa o njih predavajo. Kot primer

naj navedem, da ima Ameriško knjižničarsko združe-

nje (ALA) več kot 60.000 članov knjižničarjev. Člane,

ki večinoma niso teoretiki, lahko primerjamo s člani

Ameriške zveze za informacijsko znanost in tehnologijo

(ASIST), ki jih je več kot 3.000, večinoma raziskovalcev,

in pa s 1.500 člani Zveze za izobraževanje na področju