Background Image
Previous Page  57 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 57 / 136 Next Page
Page Background

M

175

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

Izvleček

Nova Albanija je podedovala državno dirigiran visokošolski sistem, ki je razpadel, današnje uni-

verze pa nastajajo in se razvijajo v neurejenih razmerah in ob nezadostnem financiranju. Knjižnice

so še najbolje organizirane, čeprav zelo skromne. Njihovo povezovanje je na začetku in univerze

si močno prizadevajo za uvedbo knjižničnega informacijskega sistema COBISS in za vključitev

v

COBISS.Net

. S tem bi bil omogočen tudi nastanek

E-CRIS.AL

, kar bi povečalo transparentnost

znanstvenega dela.

Ključne besede

bolonjski proces, albanske univerzitetne knjižnice,

COBISS.Net, E-CRIS.AL

Abstract

Contemporary Albania inherited a government-managed higher education system, which eventually

collapsed. Universities are emerging and developing in an unregulated environment with insuffici-

ent financial support. The libraries, though still very “modest”, are the ones that have achieved the

highest level of organisation. They, however, are still at the beginning of exploring the possibilities

of linking with each other. Universities are endeavouring to join

COBISS.Net

and introduce the

COBISS library information system. This would enable the national research information system

E-CRIS.AL

to be set up, and make research much more transparent.

Keywords

Bologna process, Albanian university libraries,

COBISS.Net, E-CRIS.AL

UVOD

Rada bi poudarila in vas hkrati opozorila, da je to, kar

bom povedala, resnično in izključno samo moje osebno

mnenje, ki odraža moja opazovanja trenutnega položaja

in zaključke, ki sem jih pridobila s pomočjo stikov in

diskusij s knjižničarji, drugimi kolegi, dekani in rektorji

univerz, parlamentarnimi poslanci ter politiki. Upam si

trditi, da gre za pravično oceno, ta trditev pa temelji na

mojem poklicnem ozadju; sem akademik, ki proučuje

kompleksne sisteme, in čigar edino zanimanje za knjižni-

ce je zanimanje s stališča uporabnika.

Letošnja konferenca COBISS se bo ukvarjala z vlogo

knjižnic v informacijskem okolju visokega šolstva, in to

v času, ko so naše univerze v postopku preoblikovanja,

ki ga s seboj prinaša bolonjska deklaracija. Sprejetje bo-

lonjske deklaracije bo ustvarilo nekakšno “panevropsko”

izobraževalno okolje. Tako kot ta postopek transformacije

razumem sama, je proces zelo podoben tistemu v sever-

noameriškem izobraževalnem sistemu ob sprejetju spora-

UNIVERZITETNE KNJIŽNICE V ALBANIJI

Margarita Ifti

Univerza v Tirani

Kontaktni naslov:

margarita.ifti

€fshn.edu.al

zuma o prosti trgovini v Severni Ameriki (NAFTA), ki je

odprl vse trge, vključno z izobraževalnim.

Albanija se je tako znašla v dokaj nenavadni situaciji, raz-

loge za to pa gre iskati v novejši zgodovini naše države. Od

komunističnega režima je podedovala sistem visokošol-

skega izobraževanja, ki so ga sestavljali državna univerza,

institut visokih umetnosti ter številni manjši visokošolski

instituti. Leta 1991, po študentskih protestih, povezanih z

imenom tiranske univerze (takrat še poimenovane po En-

veru Hodži), se je Univerza v Tirani razcepila v dve ločeni

univerzi; prva je bila usmerjena v znanost in se je imenova-

la Univerza v Tirani, druga pa se je osredotočila na inženir-

stvo in dobila ime Politehnična univerza v Tirani. Kasneje

so tudi instituti postali univerze. Žal se je to zgodilo ob

neprimernem času, ko se je država spopadala z ogromnimi

gospodarskimi težavami, albanska vlada pa intelektualcev

ni mogla prepričati, da bi ostali v Albaniji. Tako je prišlo

do morda največjega bega možganov v Vzhodni Evropi.

Za univerze je postalo samo vzdrževanje standardov iz-

obraževanja nemogoče, o izboljšanju pa niso mogle niti