Background Image
Previous Page  52 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 52 / 136 Next Page
Page Background

170

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

Izvleček

Knjižnice so element globalnosti univerz in bistven dejavnik njihove kakovosti. Kjer v teh vlogah

odpovedujejo, se pojavljajo komercialni ponudniki storitev. Dve slovenski univerzi imata dobro

knjižnično podporo, preostale visokošolske institucije pa so v tem pogledu problematične. V per-

spektivi bodo knjižnice vse manj vidne kot posebne institucije, njihova dejavnost pa bo vse bolj

vgrajena v raziskovanje in študij, kar bo IZUM podpiral z novo generacijo servisov COBISS3.

Ključne besede

univerzitetne knjižnice, LIBECON, COBISS

Abstract

Libraries represent an element of globalism of universities and a key factor influencing their quali-

ty. Commercial service providers emerge wherever libraries do not meet expectations. Two Slovene

universities are provided with good library support, which does not apply to other higher education

institutions. In the future libraries will be regarded less as independent institutions, and their activi-

ties, which will be supported by IZUM with a new generation of COBISS3 services, will become

increasingly connected with research and studies.

Keywords

university libraries, LIBECON, COBISS

VISOKO[OLSKE KNJIŽNICE –

DEJAVNIKI KAKOVOSTI

Slovensko visoko šolstvo ima sicer nekaj starejših ko-

renin iz časa prosvetljenstva in iz Napoleonovih časov,

vendar se je navezalo predvsem na Humboldtov model

univerze, čemur je sledila tudi organiziranost visoko-

šolskih knjižnic. Te so precej razdrobljene in ko v visoko

šolstvo vgrajujemo elemente angloameriške univerze,

moramo upoštevati, da se knjižnice temu ne morejo prila-

goditi preko noči, saj bi potrebovale zelo velike finančne

injekcije za reorganizacijo.

Univerze so po svojem znanstvenem poslanstvu globalno

naravnane institucije, ki živijo od neomejevane izmenjave

znanja, pri čemer so knjižnice nepogrešljiva infrastruktu-

ra tega pretoka. Svojim nalogam so kos le, če se nenehno

posodabljajo, zato so visokošolske knjižnice pod priti-

skom potreb učiteljev in študentov praviloma gonilna sila

inoviranja knjižničarstva v državi.

S težavo si predstavljamo univerzo brez močne glavne

univerzitetne knjižnice, saj je fizični simbol akademske

STANJE IN ODPRTA VPRA[ANJA VISOKO[OLSKEGA

KNJIŽNI^ARSTVA V SLOVENIJI

Melita Ambroži~

Narodna in univerzitetna

knjižnica, Ljubljana

Franci Pivec

Institut informacijskih

znanosti, Maribor

Vlasta Stavbar

Univerzitetna knjižnica

Maribor

Matjaž Žaucer

Centralna tehni{ka knjižnica

Univerze v Ljubljani

Kontaktni naslov:

franci.pivec

€izum.si

skupnosti in nazoren dokaz kakovosti univerzitetne iz-

obraževalne in znanstvene dejavnosti. Zato je več kot

razumljivo, da visokošolski zakon za viskošolki zavod

predpisuje zagotovljeno knjižnično podporo. Pa vendar se

v zadnjem obdobju pojavljajo tudi univerze brez univerzi-

tetne knjižnice, kar sproža neprijetne vprašanja:

• Ali univerzitetna knjižnica ni več potrebna za do-

seganje kakovosti in jo lahko nadomestijo neki drugi

servisi?

• Ali kakovost univerzitetnega izobraževanja sploh ni

več pomembna?

• Ali je bil kje preizkušen uspešen model univerze brez

univerzitetne knjižnice?

• Ali je (brezplačen) Google ustrezna zamenjava za

(drago) univerzitetno knjižnico?

Res je, da obstoj univerzitetne knjižnice sam po sebi še

ne prinaša višje kakovosti študija in raziskovanja, ampak

večina stvari je odvisna od aktivne vloge knjižničarjev.

Kjer pa knjižnice sploh ni, tudi ni kaj pričakovati, ob tem

pa raziskave CSEQ (The College Student Experiences

Questionnaire) nesporno potrjujejo soodvisnost med