Background Image
Previous Page  56 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 56 / 136 Next Page
Page Background

174

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

knjižnic opravlja funkcijo repozitorijev diplomskih, ma-

gistrskih in doktorskih nalog, ki se jim bodo pridružila še

druga izvirna besedila v digitalnem formatu.

Ne glede na virtualizacijo knjižničnih storitev in delo-

vanje na daljavo je

izgradnja novih knjižnic

še vedno

neizogibna, saj predstavljajo fizično jedro študijsko-razis-

kovalnega prostora in s tem glavno shajališče akademske

populacije. Ta trenutek dve od štirih slovenskih univerz

nimata “univerzitetne knjižnice”. Brez knjižnične podpo-

re je kar nekaj visokošolskih programov znotraj univerz.

Poseben problem so samostojni visokošolski zavodi, ki so

v pretežnem številu brez knjižnic in bi v posameznih pri-

merih lahko računali z odličnimi splošnimi knjižnicami v

svojem okolju. Seveda pa to ne more delovati stihijsko,

ampak je potreben dolgoročen organiziran pristop.

Visokošolske knjižnice se zavzemajo

za vidnejšo vlogo v

evalvacijskem in akreditacijskem sistemu.

Spremljajo

razvoj evalvacijskih metodologij v razvitih visokošolskih

okoljih in so jih pripravljene sprejeti v lastno delovanje,

kar pa je smiselno, če univerze prepoznajo in upoštevajo

knjižnične informacijske servise kot pomembne dejavni-

ke kakovosti svojih izobraževalnih in raziskovalnih pro-

gramov. Sedaj so v merilih za spremljanje, ugotavljanje

in zagotavljanje kakovosti visokošolske knjižnice komaj

omenjene, do akreditacij programov prihaja brez zagotov-

ljene knjižnične podpore, kar vse skupaj ni dober obet za

bodoči razvoj visokošolskega knjižničarstva.

Potrebujemo

strateško načrtovanje

visokošolskega

knjižničarstva kot nepogrešljivo sestavino razvojnih na-

črtov univerz in samostojnih visokih šol ter strategije

razvoja visokega šolstva v Republiki Sloveniji. Obstoječi

dokumenti v tem pogledu niso zadovoljivi in ne kažejo

ustreznega razumevanja dosedanje in bodoče vloge vi-

sokošolskih knjižnic. Toliko bolj razveseljivo je, da je

Univerza v Ljubljani obrnila povsem novo stran pri ob-

ravnavanju in načrtovanju svojega knjižničnega informa-

cijskega sistema.

Reference

[1] AMBROŽIČ, M. (1998). Visokošolske knjižnice: razvoj in te-

meljne značilnosti. V: J. Urbanija (ur.) Zbornik razprav 10 let

Oddelka za bibliotekarstvo 1987–1997. Ljubljana: FF.

[2] ARRS (2005). Pravilnik o sofinanciranju osrednjih specializiranih

informacijskih centrov. Uradni list RS, št. 12/2005.

[3] BORGMAN, C.L. (2000). From Gutenberg to the global in-

formation infrastructure:access to information in the networked

world. Cambridge: The MIT Press.

[4] FUEGI, D., JENNINGS, M. (2004). International library statistics:

trends and commentary based on the Libecon data. London: IPF.

[5] KUH, D. G., GONYEA, M. R. (2003). The role of the academic

library in promoting student engagement in learning. Blooming-

ton: Indiana Univ. Press.

[6] LIBECON2000 (2001). Millennium study: library economics in

Europe. London: IPF.

[7] NACIONALNA KOMISIJA ZA KVALITETO VISOKEGA

ŠOLSTVA (2004). Merila za spremljanje, ugotavljanje in zago-

tavljanje kakovosti visokošolskih zavodov, študijskih programov

ter znanstveno raziskovalnega, umetniškega in strokovnega dela.

Uradni list RS št. 124/2004.

[8] O’LEARY, M. (2001). New academic information model bypas-

ses libraries.

Online, July/August 2001.

[9] PETRIČ DOLGAN Mojca (2006). Organizacija in dejavnost

knjižnic UL.

http://www.uni-lj.si/Knjižnice/organizacija.asp.

[10] PIVEC, F. (2003). Učenje v družbi znanja. V: M. Geder (ur.)

eIzobraževanje doživeti in izpeljati. Maribor: DOBA.

[11] STAVBAR, V. (2003). Sto let knjižnice v številkah. V: V. Stavbar,

S. Kurnik Zupančič (ur.) 100 let UKM. Maribor: UKM.

[12] ŠTULAR SOTOŠEK, K. (2003). Elektronski viri v visokošolskih

knjižnicah univerze v Ljubljani in v Mariboru. Ljubljana: NUK.

[13] ŽAUCER, M. (2005). Primerjava slovenskega splošnega knjiž-

ničarstva z evropskim na osnovi podatkov študije LIBECOM.

Knjižnica, 49, 1–2.