Background Image
Previous Page  33 / 136 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 33 / 136 Next Page
Page Background

M

151

ORGANIZACIJA ZNANJA 2006, LETN. 11, ZV. 4

Zaklju~ek

Visokošolske knjižnice v okviru UL so še vedno orga-

nizirane precej decentralizirano. Običajno se kot vzrok

navaja velikost UL in število njenih članic. Vendar je

k decentralizaciji veliko prispeval tudi dosedanji model

(decentralizirane) univerze, ki je bil značilen tudi za dru-

ge univerze v bivši Jugoslaviji. Urejanje vprašanj knjižnic

na članicah univerze, kot so prostori, opremljenost z raču-

nalniki in drugimi pripomočki ter nabava študijske litera-

ture je po naših izkušnjah celo uspešnejše kot bolonjsko

posodabljanje študijskih programov. Manj so članice

univerze uspešne pri zagotavljanju ustreznega števila

delavcev v knjižnicah, so pa precejšnje razlike med njimi.

Članice v zadnjih letih v svojih letnih samoevalvacijskih

poročilih doslej niso velikokrat omenjale vloge Univer-

ze pri urejanju (skupnih) vprašanj knjižnic in študijske

literature. Pohvalile pa so dostop do elektronskih revij,

za kar se je oblikoval poseben konzorcij, in tudi domačo

stran

www.uni-lj.si.

Tezo o decentralizaciji potrjuje podatek, da članice v

poročilih niso omenjale Narodne in univerzitetne knjiž-

nice (NUK) in njenih prostorskih zadreg (NUK2). Redko

omenjajo tudi Centralno tehnično knjižnico (CTK).

NUK in CTK sta postali v zadnjih letih pridruženi čla-

nici UL. Njihovo sodelovanje s knjižnicami fakultet se v

določeni meri usklajuje v organih Senata UL.

Na domači strani

www.uni-lj.si/kakovost

, na kateri dnevno

dodajamo novosti o visokem šolstvu iz dnevnega tiska in

drugih virov, imamo posebno poglavje knjižnice / libraries.

Od maja 2002 do novembra 2006 se je nabralo 120 prispev-

kov. Več kot polovica prispevkov je o Narodni in univerzitet-

ni knjižnici (NUK) v Ljubljani, zlasti o gradnji NUK2.

Morebitno izboljšanje pogojev za knjižnično dejavnost v

novem načinu financiranja visokega šolstva, v katerem naj

bi imela večjo vlogo Univerza, bo treba oceniti posebej. Za

celovitejšo oceno velja upoštevati tudi smernice bolonjske

prenove visokega šolstva, v katerih je poudarek na aktivnem

študiju, za kar so pomembne tudi knjižnice. Precejšen korak

naprej so jasne usmeritve in naloge ter kazalci, zapisani v

strategiji UL za področje informacijskih virov in študijskega

gradiva. Gre predvsem za smotrno

integracijo

članic in

njihovih enot, tudi knjižnic, vključno z NUK in CTK, ne pa

za “ukinjanje” decentralizacije. Eden od uspešnih načinov

je povezovanje v “virtualno” knjižnico. Zunanji izraz tega

je viden tudi na domači strani UL

www.uni-lj.si.

Kot smo videli, se na ravni Univerze v zadnjih letih stvari

začenjajo premikati. Morda k temu prispevajo tudi vsa-

koletna samoevalvacijska poročila članic in UL. Vendar

je še veliko ovir, povezanih z razpršenim modelom uni-

verze in visokošolskih knjižnic ter tudi odločanjem na

ravni države. To se odraža tudi pri odločanju o denarju

(npr. za investicije v opremo in prostore).

Za spremljanje uresničevanja strateških ciljev UL bomo

tudi v prihodnje v samoevalvacijskih poročilih analizira-

li vprašanja dostopnosti literature, potrebne za študij in

za raziskovanje, in delovanje knjižnic kot enot univerze,

tudi NUK in CTK. Ne nazadnje bo tako dobil zasluženo

priznanje prispevek knjižnic in bibliotekarjev h kakovosti

študija, raziskovanja in strokovnega dela UL. Redno izva-

janje samoevalvacij in zunanjih evalvacij je lahko dobra

opora pri identifikaciji problemov in odločanju o rešitvah

ter uvajanju in spremljanju potrebnih novosti.

Opombe

1

Dodajmo, da je bilo pred leti, ko sem pisal podoben prispevek

(Mihevc, 2002), stanje na spletni strani UL drugačno.

Reference

[1] Dolence, M. G., Norris, D. M. (1995). Transforming Higher

Education: AVision for Learning in the 21st Century Society for

College and University Planning, Herndon, USA. Dostopno na

spletnem naslovu

www.educause.edu/collab/heira.html

http://

www.umich.edu/~scup/.

[2] Institucionalna revizija Univerze v Ljubljani. Poročilo revizijske

skupine CRE. Evropska rektorska konferenca (CRE), 1996 (prevod).

[3] Kazalci za spremljanje kakovosti (2006), UL, Senat UL.

[4] Mihevc, B., Marentič Požarnik, B. (2000). Kako zagotoviti kako-

vost v razvoju visokega šolstva. Ekspertiza. Slovensko društvo za

visokošolsko didaktiko, Ljubljana

(www.uni-lj.si/kakovost

).

[5] Mihevc, B. (2002). Ocena stanja knjižnic v samoevalvacijskih

poročilih UL. V: 2. posvetovanje visokošolskih knjižnic: Razvoj

visokošolskih knjižnic za univerzo 21. stoletja, 28.–29. 5. 20-

02. Dostopno na spletnem naslovu

http://www.ctk.uni-lj.si/

Publikacije/2002/Posvet2002-Zbornik.pdf.

[6] Mihevc, B. (2006). Skrb za kakovost Univerze v Ljubljani…

2000 … 2001 … 2002 … 2003 … 2004 … (samoevalvacije,

priporočila, izboljšave), dec. 2006. (Objavljeno tudi na: www.

uni-lj.si/kakovost

).

[7] Poročila članic Univerze v Ljubljani (UL) in članic o samoevalva-

ciji kakovosti za leta 2000–2005. Dostopno na spletnem naslovu

www.uni-lj.si/kakovost.

[8] Strategija Univerze v Ljubljani 2006–2009. UL, Ljubljana, 2006.

[9] Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European

Higher Education Area, ENQA, feb. 2005.

[10] Zadeva: Poročilo o kakovosti za leto 2006 (dopis UL članicam

UL z dne 21. 4. 2006).

[11] Zunanja evalvacija Zveze evropskih univerz (EUA) Univerze v

Ljubljani v št. l. 2006/2007, Pripravil B.Mihevc, 9. 11. 2006.