OZ 2008/4

M 225 ORGANIZACIJA ZNANJA 2008, LETN. 13, ZV. 4 V Ljubljani je na Institutu “Jožef Stefan” od 13. do 17. oktobra 2008 potekala 11. mednarodna multikonferenca Informacijska družba – IS 2008. Multikonferenca Informacijska družba je še zmeraj ena vodilnih srednjeevropskih konferenc, ki združuje znan- stvenike z različnih raziskovalnih področij, povezanih z informacijsko družbo. Letos je bilo v konferenco poveza- nih osem neodvisnih konferenc, predstavljenih 300 refe- ratov in vključenih še veliko okroglih miz in razprav. Multikonferenco IS 2008 so sestavljale naslednje samo- stojne konference: • BIOMA 2008 – Optimizacijske metode po vzorih iz narave in njihova uporaba • Inteligentni sistemi • Jezikovne tehnologije • Kognitivne znanosti • Rudarjenje podatkov in podatkovna skladišča • Slovenija pred demografskimi izzivi 21. stoletja • Sodelovanje, programska oprema in storitve v infor- macijski družbi • Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi Slavnostni govornik na konferenci je bil predsednik dr- žave dr. Danilo Türk. Priznanje za izjemen prispevek k razvoju in promociji informacijske družbe v našem okolju pa je prejel dr. Ivan Rozman. Obiskal sem tri konference (o kognitivnih znanostih, inteligentnih sistemih ter vzgoji in izobraževanju v infor- macijski družbi). V nadaljevanju povzemam zanimivejše referate. KONFERENCA KOGNITIVNE ZNANOSTI Urban Kordeš iz Instituta “Jožef Stefan” je v uvodu poudaril, da je problem razumevanja in raziskovanja človeških miselnih procesov tako zapleten, da je kako- vostne rezultate moč pričakovati le v usklajenem inter- disciplinarnem povezovanju različnih področij, kot so psihologija, fizika, filozofija, nevroznanost, informacijska in računalniška znanost, antropologija, filozofija, socio- logija, biologija in lingvistika. Temeljno vprašanje kog- nitivnih znanosti je še vedno enako: Kako integrirati te raznolike pristope, ko si vsaka od disciplin raziskovanje kognitivnih znanosti predstavlja drugače, se problemov loteva s svojega zornega kota ter pri tem uporablja svoj strokovni jezik in metode? Osrednja tema konference je bila empatija. Sekcija U~enje in odlo~anje: Analiza definicij osnovnih konceptov v Wikipedii z metodami analize besedil in omrežij Marko Bohanec iz Instituta “Jožef Stefan” je predstavil projekt Metodološki vidiki raziskovanja kognitivnih pro- cesov: učenje in odločanje . Projekt proučuje dva poveza- na kognitivna procesa, učenje in odločanje, ki ju poskuša bolje razumeti skozi integracijo različnih vrst interdisci- plinarnega znanja. V ta namen projekt združuje razisko- valce s področja filozofije, psihologije, nevroznanosti in umetne inteligence. V raziskavi so določili naslednje ključne pojme: učenje, odločanje, misel, čustvo, dejanje, okolje, odgovornost, racionalnost, avtorstvo, znanje in cilj. Sprva so imeli na- men slovar oblikovati sami, potem pa so ugotovili, da so na spletni strani Wikipedia opisi teh pojmov zelo dobri. Zastavili so si cilj ugotoviti: • Kateri ključni pojmi, pomembni za projekt, so opisani v Wikipedii in kako? • Kako so ti pojmi med seboj vsebinsko povezani? • Kakšen je odnos med ključnima konceptoma “učenje” in “odločanje” ter katere so skupne točke med njima? Na spletni strani Wikipedia so izbrali 19 strani (t. i. ge- sel oziroma člankov), ki so po njihovem mnenju najbolj ustrezale izbranim ključnim besedam. Besedila so anali- zirali z dvema računalniškima programoma: Document Atlas in Pajek , ki sta oba plod domačega znanja in brez- plačna. MULTIKONFERENCA IS 2008

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5