OZ 2016/2

120 ORGANIZACIJA ZNANJA 2016, LETN. 21, ZV. 2 podpora omogoča spremljanje in posredovanje odgovorov na zastavljena vprašanja v dogovorjenem času ter nadzor in samodejno opozarjanje na zamude pri pripravi in posredovanju odgovorov. Povečali so učinkovito delo svetovalcev na vseh nivojih, saj taka podpora omogoča pregledno razporeditev in obdelavo vprašanj ter pregled nad stanjem. Nadgradnja podpore je zastavljena tako, da jo je možno uporabiti tudi drugod znotraj državne uprave, uvedba enotne rešitve pa poleg tega predstavlja tudi nižje stroške za celotno državno upravo. Elektronska podpora postopku nadomestila pla^e prek sistema e-VEM Matija Kodra z Ministrstva za javno upravo in Lilijana Pretnar z Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) sta predstavila državni portal e-VEM za podjetja in podjetnike, ki z elektronsko podprtimi postopki na enem mestu poslovnim subjektom omogoča preprostejše vsakodnevno poslovanje z javno upravo. Osnovna namena portala e-VEM sta bila zagotoviti ustrezno informacijsko podporo podjetnikom in podjetjem pri vpisu v poslovni in sodni register ter omogočiti e-podporo ob izpolnjevanju nekaterih drugih obveznih in najpogostejših postopkov, ki jih podjetnik ali podjetje opravi ob ali po ustanovitvi. Novost je rešitev za elektronsko oddajo zahtevka za povračilo nadomestila plače prek portala e-VEM. Trenutno postopek poteka ročno, kar je zelo zamudno. Poleg tega je celoten postopek dokaj kompleksen, saj zahteva večkratno ročno prepisovanje podatkov, tiskanje, lastnoročno podpisovanje, poštno pošiljanje ali osebno dostavo ter preračunavanje nadomestila na dveh mestih, tako pri delodajalcu kot pri ZZZS (zaradi kontrole). Z informatizacijo bodo vsi ti postopki poenostavljeni in izboljšani, tako da se bodo zmanjšali administrativni stroški v podjetjih in javni upravi. Končni cilj je zagotoviti enotno poslovno točko (e-VEM 3.0), ki bo poslovnim subjektom omogočala elektronsko poslovanje z državo in podporo pri splošnem obveznem poročanju, saj bo podatke treba vnašati samo enkrat. Institucijam, pristojnim za vodenje postopkov v zvezi s poslovnimi subjekti, pa bo omogočala enoten vpogled v podatke in medsebojno izmenjavo podatkov. Blackbox: Vklopimo možgane – aplikativna nevroznanost v praksi Luka Zevnik iz podjetja Blackbox je predstavil aplikativno nevroznanost. Naše vedenje o možganih je še vedno zelo omejeno, čeprav so v zadnjih 10 do 15 letih o možganih odkrili več kot prej v celotni zgodovini človeštva. Pravi, da lahko govorimo o zlati dobi nevroznanosti. Ena od njenih vej je aplikativna nevroznanost. Tehnologija merjenja možganske aktivnosti se uporablja na najrazličnejših področjih zunaj klasičnih laboratorijev. Tako je postala del nove generacije marketinških raziskav, medicinske diagnostike, telemedicine. Z možgani lahko že danes kontroliramo predmete v digitalnem in virtualnem svetu. Že v bližnji prihodnosti se lahko nadejamo učinkovitejše medicinske diagnostike, medicine na osebnem nivoju in raziskav skupinske dinamike možganov v socialni interakciji. V nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti lahko pričakujemo neposredno povezovanje z digitalnim svetom ter celo ustvarjanje umetnih izkušenj in svetov. E-Vro^anje v javni upravi Jure Bogadi iz podjetja Comtrade in Alenka Žužek Nemec z Ministrstva za javno upravo sta predstavila informacijski sistem e-vročanja v javni upravi. To je informacijski sistem, ki omogoča varno izmenjavo dokumentov v elektronski obliki. Deluje kot centralna točka med informacijskimi sistemi pošiljateljev ter informacijskimi sistemi prejemnikov elektronskih pošiljk. Za povezavo med informacijskimi sistemi pošiljateljev in prejemnikov ter sistemom e-vročanja je uporabljena tehnologija spletnih servisov. Med razvojem so upoštevali preizkušene standarde, ki se že vrsto let uporabljajo pri vročanju e-pošiljk v Republiki Sloveniji in so skladni s slovensko zakonodajo. Rešitev za e-vročanje je za Ministrstvo za javno upravo razvilo podjetje Comtrade, d. o. o., skupaj s Pošto Slovenije. Cilji te rešitve so: • celovito e-poslovanje znotraj javne uprave in z njenimi uporabniki, • znižanje stroškov za izmenjavo e-pošiljk, • varna izmenjava e-pošiljk, • promocija in uporaba skupnih rešitev, ki prinašajo kakovostnejše in interoperabilne storitve, • zmanjšanje števila posameznih povezav od točke do točke ter upravljanje storitve s centralnim vmesnikom. Pri rešitvi za e-vročanje v javni upravi je treba upoštevati tudi zahteve enotnega notranjega trga in možnost uporabe za tuje državljane in podjetja, ki v Sloveniji opravljajo določene e-storitve. Za te namene se je izvedlo več pilotskih projektov velikih razsežnosti v okviru programa za konkurenčnost in inovacije. Sistem e-vročanja deluje kot centralna točka. Na strani prejema so v sistem e-vročanja povezani informacijski sistemi pošiljateljev, na strani oddaje pa informacijski sistemi prejemnikov e-pošiljk, ki se povezujejo preko spletnih servisov. Za identifikacijo in varovanje povezave se uporabljajo digitalna potrdila. Razvijalcem informacijskih sistemov pošiljateljev in prejemnikov je na voljo specifikacija WSDL (Web Services Description Language) z navodili. Med razvojem so bili podprti preizkušeni standardi, ki se POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5