OZ 2003/4

198 ORGANIZACIJA ZNANJA 2003, LETN. 8, ZV. 4 POROČILO permanentno izobraževanje kadrov. V e-izobraževanju predvsem večja podjetja vidijo učinkovit in ekonomičen način za takšno usposabljanje. Predstavili sta rezultat so- delovanja podjetja in izobraževalne institucije z izkušnja- mi na področju e-izobraževanja, interdisciplinarni pristop in upoštevanje tujih in domačih izkušenj pri oblikovanju modela in izobraževalne prakse. Prednosti izvedbe e-iz- obraževanja so: • prilagajanje vsebine udeležencem med samim izvaja- njem, • svoboda pri času, ritmu, kraju sodelovanja omogoča lažje usklajevanje aktivnosti z obveznostmi na delo- vnem mestu, • načini komuniciranja v virtualnem učnem okolju po- vezujejo udeležence in povečujejo njihovo aktivnost, • srečanja izven virtualnega prostora so dopolnitev za krepitev medsebojnih stikov, • povratne informacije in mentorjeva motivacijska vlo- ga sta zelo pomembna, • uvodno srečanje pred začetkom omogoča udeležen- cem seznanjanje z učnim gradivom in spoznavanje učnega okolja, • zaključno srečanje v živo je nujno potrebno za nepo- sredno izmenjavo mnenj med mentorjem, udeleženci in izvajalcem programa in je namenjeno pregledu doseženih ciljev. Pomanjkljivosti v izvedbi e-izobraževanja pa so: • naklonjenost e-izobraževanja je v veliki meri odvisna od dobre informiranosti, • prvi pogoj za vključitev je osnovna računalniška in informacijska pismenost, • zaradi boljše usklajenosti z delovnimi obveznostmi bi bilo potrebno udeležencem omogočiti tudi dostop do interneta zunaj delovnega časa. Med odmori so bile v avli predstavitve: • Pospeševalni center za malo gospodarstvo: Programi podjetniškega e-učenja, • Laboratorij za telekomunikacije, Fakulteta za elektro- tehniko Univerze v Ljubljani: ECHO.sola, • DOBA Evropsko poslovno izobraževalni središče: Spletni portal Višj@Doba, • DOBAVir znanja d.o.o.: Online tečaji poslovne an- gleščine. Moderatorka konference Mateja Geder je po prispevkih povzela zaključke konference. Sledila je okrogla miza na temo Kako naprej z e-izobra- ževanjem v Sloveniji in delavnica z naslovom Oblikovanje virtualnega učnega okolja s programskim okoljem WebCT. KAKO NAPREJ Z E-IZOBRAŽEVANJEM V SLOVENIJI Okrogla miza pod vodstvom Margerite Zagmajster je imela namen: • oceniti stanje na področju razvoja e-izobraževanja v Sloveniji, • definirati in predlagati odpravo ovir pri razvoju e-iz- obraževanja v Sloveniji, • oblikovati skupni dokument za pospešitev e-izobraže- vanja v Sloveniji. V razpravi so aktivno sodelovali: Ivan Gerlič, Danijel Rebolj, Rok Kokalj in Marko Papič. Okroglo mizo so sklenili s predlogom, da se ustanovi mreža ljudi in enoten portal za e-izobraževanje, saj interes za uvajanje informa- cijske tehnologije in novih načinov izobraževanja (e-izobraževanje) v Sloveniji narašča. OBLIKOVANJE VIRTUALNEGA U^NEGA OKOLJA S PROGRAMSKIM OKOLJEM WEBCT Bogdan Škof in Tamara Markelj (oba iz Dobe) sta v uvodu predstavila teoretične osnove programa WebCT. Povedala sta, da je WebCT komercialni produkt, ki ga uporablja približno 1000 institucij v več kot 85 državah in je preveden v 14 jezikov (v slovenski jezik žal še ne). Na Dobi je podpora študijskemu procesu na višji strokovni šoli zaradi dobre funkcionalnosti ter dostopnosti in pri- jaznosti do uporabnika. Elementi oblikovanja virtualnega učnega okolja so: • gradivo, • interakcija, • preverjanje. Omenjeno poteka v obliki navigacije in estetskega učin- ka. Navigacija vsebuje Course menu (predmetni meni), Course map (zemljevid predmeta) in Content Module (navigacija gradiv). Estetski učinek pa omogoča standardni izgled okolja ter vizualnih spremenljivk (ikone, pisave, barve, vsebine, postavitev elementov ipd.). Gradivo je na WebCT v različnih formatih in oblikah: • Content Modul – vsebinski modul (zapiski predava- telja, multimedijske predstavitve in reference), kjer je tudi dostop do nekaterih orodij, kot so Glossary in Take Notes, • Glossary – slovar izrazov (iskanje definicij izrazov ali fraz uporabljenih vsebin in pregled vseh vnosov),

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5