OZ 2003/4

M 197 ORGANIZACIJA ZNANJA 2003, LETN. 8, ZV. 4 POROČILO spleta v stalnem stiku s šolo in profesorji, kar jim omogoča študij tudi v času treningov in tekmovanj. Projekt bo potekal do olimpijskih iger v Atenah leta 2004, v tem času pa predvidevajo, da se bo razširil in vključil tudi športnike športnih oddelkov gimnazij. Tehnična in tehnološka podpora e-izobraževanju Matjaž Debevc (Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko) je v prispev- ku Uvajanje in uporaba informacijske in komunikacijske tehnologije v študij na daljavo predstavil osnovni pregled informacijske in komunikacijske tehnologije, ki je po- trebna za izvedbo študija na daljavo. Predstavljen je bil idejni model hipermedijske predavalnice, oblikovane v okviru evropskega TEMPUS PHARE projekta DETECH (http://www.cded.uni-mb.si/detech) , ki bi lahko služil kot osnova za oblikovanje sodobnih učilnic v vsaki izobraže- valni instituciji. Margerita Zagmajster (Andragoški center Slovenije) je v prispevku z naslovom Zasnova in razvoj spletnega portala o e-izobraževanju v Sloveniji predstavila splošna izhodišča za razvoj spletnih portalov in razvojne usmerit- ve ter opravljeno delo pri oblikovanju spletnega portala o e-izobraževanju v Sloveniji (http://www.e-studij.net) . E-izobraževanje se razvija na vseh izobrazbenih ravneh, leta 2002 je MŠZŠ podprl projekt Poučevanje in učenje na daljavo v Sloveniji, v okviru katerega poteka tudi raz- voj spletnega portala za e-izobraževanje, ki postaja vedno pomembnejši vir informacij in orodje v procesu izobraže- vanja. Dejan Dinevski (Univerza v Mariboru) je v prispevku z naslovom Organizacija in tehnologija e-izobraževanja na Univerzi v Mariboru povedal, da od leta 2002 postavljajo univerzitetni portal za e-izobraževanje in razvijajo lastno programsko okolje za podporo e-izobraževanju. Oboje je že v testni fazi delovanja. Programsko okolje bo z manj- šimi modifikacijami možno implementirati tudi v drugih izobraževalnih institucijah in drugih jezikih. Danijel Rebolj (Univerza v Mariboru, Fakulteta za grad- beništvo) je prispevek z naslovom Izkušnje in koncepti e-učenja pri razvoju programa ITC EUROMASTER predstavil na malo drugačen način kot drugi. Ob podpori videokonferenčne tehnologije je potekala videokonfe- renca, kjer je opisal ozadje projekta meduniverzitetnega podiplomskega študijskega programa Gradbena infor- matika. Na kratko je predstavil sam poskus in ugotovitve ter specifikacije integriranega okolja za študij na daljavo, kar bo služilo kot ogrodje za bodočo Virtualno univerzo gradbene informatike. Fizično se nam je pridružil šele po zaključeni predstavitvi. Ker je bilo nekaj težav pri pre- nosu zvoka, je pojasnil, da je kvaliteta zvoka za takšno obliko poučevanja zelo pomembna (nihanje prenosa slike ni takšen problem pri predavanju, kot nihanje ali celo prekinitev zvoka) in zato potrebujemo dinamično-komu- nikacijsko okolje. E-izobraževanje v podjetjih Rok Kokalj (Nevron d.o.o) je v prispevku z naslovom Strateško orodje sodobne organizacije predstavil rezultate raziskave o poznavanju e-izobraževanja med slovenskimi organizacijami (opravljeno v letu 2002) z namenom ocene splošnega stanja e-izobraževanja v Sloveniji ter ugotovitve zainteresiranosti organizacij za njegovo uvajanje. Na vpra- šalnik je odgovorilo 180 anketiranih organizacij (133 manj- ših in 47 večjih). Glavne ugotovitve raziskave so: • poznavanje e-izobraževanja v slovenskih organizaci- jah je zelo zadovoljivo (pritrdilno je odgovorilo 90 %), • e-izobraževanje namerava uvajati kar 30 % anketira- nih organizacij, • 58 % anketiranih organizacij že uporablja ali načrtuje uporabo sistema e-izobraževanja, • 34 % bi se izobraževalo preko zunanjih ponudnikov e-tečajev, • organizacije so izrazile največji interes za e-učenje tujih jezikov in namiznih programov, • 46 % anketiranih organizacij ima interes uporabljati e- izobraževanje za usposabljanje lastne prodajne mreže. Boris Kunilo (Pospeševalni center za malo gospodar- stvo) je v prispevku z naslovom E-učenje za mala in sred- nja podjetja predstavil projekt z naslovom Podjetniško e-učenje , namenjen malim in srednje velikim podjetjem. Projekt je nastal z namenom vzpostaviti podporno okolje in aktivnosti za razvoj programov e-učenja. Globalni cilji projekta so: • večja dostopnost, fleksibilnost in strokovnost pri za- gotavljanju programov usposabljanja, • dvig nivoja usposobljenosti v gospodarstvu, • podpora razvijalcem in končnim koristnikom e-uče- nja, • združevanje finančnih, prostorskih in človeških poten- cialov na nacionalnem in regionalnem nivoju, • spodbujanje vseživljenskega učenja, • osveščanje o novih rešitvah informacijske tehnologije s področja razvoja kadrov, • dvig ravni informacijske pismenosti. Mateja Geder in Andreja Pignar Tomanič (DOBA, Maribor) sta predstavili članek z naslovom E-izobraže- vanje kadrov v podjetju Telekom d.d. . V današnjem času je za vsako podjetje, ki želi biti uspešno, zelo pomembno

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5