OZ 2017/1-2

59 ORGANIZACIJA ZNANJA 2017, LETN. 22, ZV. 1 - 2 pričakujejo, da se bosta povečali poizvedba po podatkih ISSN in njihova ponovna uporaba, posledično pa se bodo pokazale morebitne slabosti podatkov ISSN, npr. zastareli podatki, strukturne napake ipd. Prav tako novi servisi (lokacijski podatki, omejevanje po fasetah) ne bodo mogli dobro delovati, če ne bo zagotovljena kvaliteta podatkov. V ta namen je IC pripravil načrt za zagotavljanje kvalitete (Oury, 2017) v naslednjih korakih: • definirati, kaj je kvaliteta s stališča IC, • pripraviti seznam identifikatorjev, ki bodo pripomoček za zagotavljanje kvalitete, • pripraviti nove projekte za povečanje kvalitete, • sodelovati z mrežo ISSN, partnerji, kupci in uporabniki podatkov ISSN in servisov. Izbrali so tri nivoje kvalitete, kjer morajo doseči standarde. 1. Bibliografski podatki oz. kvaliteta zapisov v ISSN morajo zagotavljati: • enoličnost (podvojenih zapisov v Registru ISSN ne sme biti), • preverjanje (pravilna struktura zapisov glede na standarde katalogizacijskih pravil po ISSN Manual in formatu MARC 21), • skladnost (kvaliteta povezav med zapisi), • zanesljivost (ujemanje podatkov v zapisu s podatki na publikaciji), • pravočasnost (ažurnost podatkov v zapisu), • bogastvo (poleg obveznih podatkov so v zapisu prisotni še drugi podatki). 2. Pokritost registra ISSN mora zagotavljati: • popolnost (vse dodeljene številke ISSNmorajo imeti tudi zapis v Registru ISSN), • sistematičnost dodeljevanja ISSN (npr. tiskana in elektronska izdaja nekega kontinuiranega vira morata imeti vsaka svoj ISSN), • upoštevanje namena dodeljevanja ISSN (NCmorajo dodeljevati ISSN v najširšem možnem smislu, tako da pokriva tiskane in spletne vire, vire, ki še izhajajo, in vire, ki so prenehali izhajati, znanstvene bloge in baze podatkov …). 3. Procesi in potek dela v mreži ISSN morajo zagotavljati: • učinkovitost procesa (razmerje med učinkovitostjo in stroški), • jasnost internega komuniciranja v mreži ISSN in komuniciranja navzven z založniki, partnerji, kupci itd., • varnost procesov. IC bo v letu 2018 pripravil natančnejši seznam indikatorjev za doseganje kvalitete; podobno bo pripravil še druge projekte in jih vključil v načrt za doseganje kvalitete. Zavedajo se, da bodo morali upoštevati kriterije obstoječih projektov, jih usklajevati z novimi in slediti splošni strategiji mreže ISSN. NAGRADA ISSN (ISSN AWARD) Leta 2016 je nagrado ISSN dobil Nacionalni center iz Kolumbije, leta 2017 pa Nacionalni center iz Kazahstana. Reference Oury, C., 2017. Assessing the ISSN Register: Defining, Evaluating, and Improving the Quality of a Shared International Bibliographic Da- tabase. Cataloging & Classification Quarterly , [online] 55(7–8), pp. 588–605. Dostopno na: http://www.tandfonline.com/doi/full/1 0.1080/01639374.2017.1354115 [30. 11. 2017]. ISSN, 2016. ISSN International Centre Activity Report for 2016 . [pdf]. Dostopno na: http://www.issn.org/wp-content/uploads/2017/07/ ISSN_RAPPORT_ACTIVITE_2016_GB.pdf [30. 11. 2017]. Andreja Krajnc Vobovnik POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5