OZ 2016/1

57 ORGANIZACIJA ZNANJA 2016, LETN. 21, ZV. 1 Arhitektura Exchange 2016 Miha Pihler je predstavil arhitekturo Exchange 2016. Slika 1: Arhitektura – Exchange 2016 (Vir: Smith IV, 2015) Nova verzija poštnega strežnika Exchange Server 2016 je zgrajena na osnovi arhitekture, ki je bila predstavljena že v verziji Exchange Server 2013. V novi verziji gre za arhitekturo, ki nekoč ločene vloge ponovno združuje v celoto (angl. single building block architecture ). Vlogi servisov Client Access in Mailbox sta zato ponovno združeni, kar pri implementaciji storitve pomeni, da lahko obe vlogi namestimo na en fizični ali virtualni strežnik. Tudi izvedba visoke razpoložljivosti je tako precej poenostavljena, saj lahko vsak posamezen poštni strežnik enostavno dodamo v DAG (Database Availability Group), kar precej prispeva k skalabilnosti storitve. Odjemalci se do poštnega strežnika povezujejo preko servisa Client Access; le-ta vse zahteve prenaša do poštnega strežnika, ki gosti aktivno verzijo baze. Komunikacija med strežniki v DAG-u poteka na nivoju protokolov, podobno kot že v preteklosti. Slika 2: Komunikacija med strežniki – Exchange 2016 (Vir: Smith IV, 2015) Za zagotovitev visoke razpoložljivosti strežnika Exchange 2016 je še vedno potrebna omrežna tehnologija NLB (Network Load Balancer), na osnovi katere se odjemalci povezujejo v poštni sistem. Za izvedbo transparentnih preklopov je potreben protokol NLB (Layer 7), pri katerem ni več potrebe po tem, da bi bile zahteve istega klienta usmerjene k istemu strežniku (angl. no session affinity ). Nova arhitektura strežnika Exchange poleg konsolidacije posameznih vlog prinaša tudi nekatere druge izboljšave. Znaten napredek je bil dosežen na področju iskanja. Omrežni promet med aktivno in pasivno kopijo baze se je z uvedbo lokalne iskalne zahteve (angl. local search instance ) zmanjšal v povprečju za 40 %. Exchange 2016 privzeto uporablja povezavo MAPI/HTTP z odjemalci, kot je Outlook. Na ta način se za uporabnike na internem omrežju podjetja in za uporabnike na internetu uporablja enotna komunikacija med strežnikom in odjemalci. Strežnik Exchange 2016 v sobivanju s strežnikom Office Online ponuja možnost naprednega urejanja sodobnih priponk (ModernAttachments) v sporočilih na osnovi OutlookWeb Accessa. Gre za povezave do dokumentov Office, ki so nekje na portalu SharePoint, uporabnik pa le-te vidi kot priponke v elektronskem sporočilu. Give your PowerPivot model and Excel a boost with Power Query Gašper Kamenšek ( vodilni strokovnjak in predavatelj na področju Microsoftovih produktov ) je v zelo zanimivi predstavitvi prikazal praktično uporabo tabel PowerPivot v Excelu z uporabo menija Power Query . V Excelu 2016 je meni Power Query že vgrajen, medtem ko je le eno verzijo prej bil to še dodatek za Excelovo verzijo Professional plus. Meni Power Query omogoča iskanje podatkovnih virov, ustvarjanje povezav in oblikovanje podatkov v skladu z našimi potrebami (odstranjevanje stolpcev, sprememba tipa podatkov, združevanje podatkov oz. tabel ipd.). Po lastnih željah oblikovane podatke je nato mogoče deliti z drugimi uporabniki ali pa uporabimo poizvedbo za prikaz poročil. Ukazi v meniju Power Query lahko z uporabo  tabel PowerPivot pripeljejo do dinamičnih rešitev v pogledih PowerView in PowerMap. Demonstracija, ki je sledila, je zajemala obdelavo datoteke s strukturiranimi podatki in njeno nadaljnjo obdelavo ter razvrstitev podatkov. Na koncu je predavatelj prikazal avtomatizacijo obdelave podatkov iz več datotek s podatki istega tipa. Power Query je zmogljivo, vendar enostavno orodje za analizo in urejanje velike količine podatkov, Power Pivot pa lahko te podatke povzdigne na prezentacijski nivo korelacij in soodvisnosti zajetih podatkov. Dobre prakse za delo z dokumenti v SharePointu 2013 Robi Vončina je zaradi bolezni Boštjana Ohnjeca izvedel njegovo predstavitev. V uvodu je povedal, da naročniki, ki uporabljajo SharePoint predvsem kot dokumentni sistem, ne izkoristijo vseh bistvenih funkcionalnosti portala. SharePoint uporabljajo predvsem kot orodje za delo z dokumenti in metapodatki, saj so to področja, ki jih najprej spoznajo. Zato nam je predstavil deset dobrih praks pri uporabi možnosti, ki jih SharePoint ponuja pri delu z dokumentnimi knjižnicami, seznami, vrstami vsebin, metapodatki, predlogami dokumentov ipd., kar uporabnikom vsakodnevno omogoča lažje, hitrejše in POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5