OZ 2015/1

9 ORGANIZACIJA ZNANJA 2015, LETN. 20, ZV. 1 si knjigo, ki jo poišče v COBISS/OPAC-u, poišče tudi v knjižnici. Kako se išče po COBISS/OPAC-u, so izvedeli od starejših bratov ali sester, naučila sem jih jaz, ko so me za to prosili, ali pa so jim pokazali v splošni knjižnici. Devetošolci v šolskem letu 2014/15 so tisti, ki so bili nepričakovano deležni tega dneva dejavnosti in sistema- tičnega prikaza iskanja po COBISS/OPAC-u. Glede na odgovore na anketna vprašanja tri četrtine učencev ve, da je COBISS sistem, ki omogoča iskanje knjig (ter ponuja podatke o tem, ali so knjige izposojene, katera knjižnica jih ima, kdo jih je napisal). Za razliko od mlajših genera- cij vedo, da lahko poiščejo podatke tudi o drugem gradi- vu – filmih, DVD-jih, revijah. Pozabili so, da lahko poiš- čejo tudi informacije o knjižnicah. Tretjina jih samostojno išče po COBISS/OPAC-u, vendar se po pomoč glede postavitve gradiva še vedno obračajo na knjižničarja. Zaklju^ek Pomembno je, da učence že v osnovni šoli seznanimo s sistemom COBISS, saj se bodo z njim srečevali v srednji šoli, na fakulteti in tudi kasneje. Pri iskanju jih je treba navajati na to: • da so natančni, • da ločijo baze podatkov med sabo, • da spoznajo, katere podatke lahko poiščejo, in • da izgubijo strah pred samostojnim iskanjem. Glavne ugotovitve izpolnjenih anket so naslednje: • Če učencev sistematično ne seznanimo s sistemom COBISS, velika večina zanj ne bo slišala. • Učenci si zapomnijo tisto, kar jim je najbolj pomemb- no, npr. katera knjižnica ima knjigo in ali je knjiga izposojena. • Tudi če učenci sistem poznajo, se še vedno obračajo na knjižničarja. • Tisti, ki so se sistem COBISS/OPAC naučili upora- bljati sami, ga uporabljajo bolj pogosto in so pri iska- nju gradiva v knjižnici tudi bolj samostojni. Na Osnovni šoli Polje se je izkazalo, da je seznanjanje s sistemom COBISS, z navajanjem virov in izdelavo semi- narskih nalog v okviru dneva dejavnosti zelo učinkovito. Ta način podajanja informacij o sistemu COBISS je v na- črtu tudi že za naslednje šolsko leto; menim, da ga bomo ohranili tudi v prihajajočih letih. Mateja Drnovšek: KAKŠEN COBISS, KNJIŽNIČARKA? Reference Dnevi dejavnosti , 1998. [spletni dokument] Dostopno na: http://www. mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/de- vetletka/program_drugo/Dnevi_dejavnosti.pdf [22. 4. 2015].

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5