OZ 2013/1-4

ORGANIZACIJA ZNANJA 2013, LETN. 18, ZV. 1 – 4 Čeprav je bilo na začetku skoraj povsod potrebno obilo prepričevanja in tudi razbijanja konformističnih tabujev, so izkušnje z vzpostavitvijo infrastrukture AAI izjemno pozitivne, statistike uporabe impresivne, uporabniški odzivi pa nas dodatno prepričujejo v upravičenost uveljavljanja tega koncepta. V knjižnicah, vključenih v sistem COBISS.SI, uporaba strmo narašča. Knjižnice so spoznale, da jim je ogromno dela z upravljanjem pravic uporabnikov prihranjenega, uporabniki (posebno v večjih okoljih) pa so navdušeni nad možnostmi novih obzorij. Koncept infrastrukture AAI, ki ga uporabljamo, je vsaj kompatibilen, če že ne identičen tistemu, ki ga uporabljajo največja svetovna akademska in raziskovalna okolja. Počasi se zmanjšuje nezaupanje med posameznimi IdP-ji, pomemben preboj pa je tudi uspešno povezovanje v slovensko nacionalno izobraževalno in raziskovalno federacijo AAI, ki jo upravlja Arnes, ki so jo priznali nekateri največji svetovni ponudniki storitev. Pridobljene izkušnje in znanje so na voljo vsem, ki imajo interes vzpostaviti podobna okolja. Reference [1] TERENA (2011). What is Eduroam. Dostopno na: http://www . eduroam.org. [2] Arnes (2013). Federacija izobraževalnih omrežij Eduroam. Dostopno na: http://www.eduroam.si . [3] Šoštarič D. (2009). Eduroam – brezžično omrežje v izobraževalnih in raziskovalnih okoljih. V: Povežimo informacijske otoke: Zbornik konference Informatika v javni upravi. Brdo pri Kranju. [4] Javni razpis št. 430-76/2008 – Razpisna dokumentacija. MŠZT, 2011. Spletne povezave • http://aai.arnes.si • http://www.internet2.edu/shibboleth • http://www.switch.ch/aai/demo/ • http://home.izum.si/cobiss/libroam/ Boštjan Batič, Davor Šoštarič: KONCEPT AVTENTIKACIJSKE IN AVTORIZACIJSKE INFRASTRUKTURE ...

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5