OZ 2012/3

M T 141 ORGANIZACIJA ZNANJA 2012, LETN. 17, ZV. 3 času recesije" predstavila, kje na področju strategije IT je v podjetju možno prihraniti, saj je to ključno vprašanje v času recesije. V preteklih obdobjih je bilo dovolj sredstev, da so podjetja lahko investirala v nove tehnologije in tehnološke rešitve, s katerimi bi podprle poslovno vizijo podjetja in nadaljnjo rast, zato investicije marsikdaj niso bile optimalne. Stale so bistveno več, kot je bilo načrtovano, pri tem pa niso izpolnile vseh poslovnih ciljev. Namen strategije je poiskati optimalno rešitev med vlaganji v informacijsko tehnologijo in učinki teh vlaganj. Vsako vlaganje v IT, ki ni usklajeno s poslovnimi potrebami, je neekonomično in v času recesije tudi neodgovorno. Podjetje lahko z ustreznim vlaganjem v IT v času recesije pridobi konkurenčno prednost. Dobra strategija je vsem razumljiva in postavlja cilje, ki jih mora oddelek informatike izpolniti, da bo pripomogel k izpolnjevanju poslovne vizije podjetja. Praviloma se strategija izdela za obdobje treh do petih let in zajema štiri korake: analiza okolja, izdelava strategije IT, izvajanje ciljev in nadzor. Zaradi recesije je pomembno, da podjetja reorganizirajo in dosledno upoštevajo ter izvajajo dobro prakso tudi na področju strateškega planiranja IT ter preprečijo preveliko heterogenost informacijskih rešitev in zmanjšajo vpliv rešitev zunanjih izvajalcev. Usmeritev k lastniški ali odprtokodni programski opremi je ključna strateška odločitev, ki je podjetja ne morejo sprejemati izolirano od drugih odločitev, povezanih s področjem IT. Cvijetanović Dalibor iz podjetja ComTrade, d. o. o., je v prispevku "Upravljanje poslovnih storitev" pokazal, kako lahko enotno upravljanje tehnološkega okolja pomaga organizacijam izboljšati tako poslovno kot tudi IT agilnost, obenem pa zmanjšati stroške in dolžino izpadov. Predstavil je, kako BMC Business Service Management (BSM) strankam pomaga doseči tovrstne cilje. Jonkers Henk, Quartel A. C. Dick in Franken M. Henry iz podjetja BiZZdesign so v prispevku "ArchiMate za integrirano modeliranje skozi cikle arhitekturnega razvoja in implementacije" predstavili standard Archimate, ki opredeljuje integriran jezik za modeliranje poslovno- informacijskih arhitektur. Z njim lahko opišemo in vizualno predstavimo različne arhitekturne domene in povezave med njimi. Zanimanje za standard na mednarodni ravni je zelo naraslo, odkar je to tudi standard organizacije The Open Group. ArchiMate se lahko uporablja skupaj z metodologijo TOGAF, ki je prav tako standard organizacije The Open group, namenjen razvoju poslovnoinformacijskih arhitektur. Informatika v javnem sektorju V tej sekciji je bila večina prispevkov s področja e-uprave in e-demokracije, predstavili pa so tudi nekaj portalov ministrstev in javnih zavodov. Maja Zupančič in Andraž Pernar iz Ministrstva za pravosodje in javno upravo sta v prispevku "E-uprava prihodnosti" predstavila vidik novega državnega portala, kot ga vidijo skrbniki in uporabniki. Predstavila sta glavne cilje, ki jih bodo uresničevali v okviru projekta za prenovo državnega portala E-uprava in podportala E-domokracija, kjer bo glavni cilj nadaljnje izboljšanje orodij za sodelovanje javnosti v procesu priprave predpisov. Sklenila sta z mislijo, da uporabniki e-uprave postajajo čedalje bolj zahtevni, zavedajo se možnosti elektronskega poslovanja, sodobnih tehnoloških trendov, uporabe informacij javnega značaja, vidika varstva osebnih podatkov, varnosti in zasebnosti, sodelovati želijo v demokratičnih procesih preko vseh možnih elektronskih kanalov, ne nazadnje pa imajo tudi ranljive družbene skupine velike možnosti za izboljšanje kakovosti življenja z elektronskim poslovanjem. Tadej Vodopivec iz podjetja ComTrade, d. o. o., je v prispevku "E-uprava in e-demokracija – pogled uporabnika" predstavil uporabniški pogled na e-upravo in e-demokracijo. Kdo s(m)o uporabniki? Je res orodje, ki nam učinkovito pomaga pri sooblikovanju države ali zgolj igrača v rokah tehnokratov in e-birokratov? Kaj vse se lahko naučimo od Googlovih družbenih omrežij? Kakšne možnosti se odpirajo in kakšna so tveganja? Ali imamo udoben dostop z mobilnih naprav? Ocenil je, kaj nam je trenutno na voljo in kaj bi si "razvajeni" potrošnik, spletoholik in zagrizen uporabnik mobilne naprave še želel kot državljan. Ivan Lončar iz podjetja Comtrade je predstavil "Portal ministrtva za delo, družino in socialne zadeve", ki naročniku omogoča: • enotno vstopno točko do aplikacij informacijskega sistema, ki jih uporabljajo na centrih za socialno delo, • enotno vstopno točko do aplikacije za administracijo uporabnikov, • dostop do različnih vsebin, ki so uporabnikom portala potrebne pri vsakdanjem delu (priročniki, forum, pogosta vprašanja, obvestila). Poseben izziv predstavlja povezovanje različnih sistemov v funkcionalno celoto, preprosto za uporabo in upravljanje. Zaradi tega je za portal uporabljen portal Liferay, odprtokodni portal, napisan v Javi. Liferay je primarno uporabljen kot poslovna rešitev za notranje in zunanje portale podjetij, omogoča pa hitro izdelavo POROČILO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5