OZ 2010/1-2

38 ORGANIZACIJA ZNANJA 2010, LETN. 15, ZV. 1 – 2 Ta orodja so vgrajena v sodobna virtualna učna okolja (angl. virtual learning environment – VLE ) in so v prostem dostopu pri informacijsko-komunikacijskih ponudnikih, kot sta Microsoft in Google. Ti ponudniki tako omogočajo zmogljive in priročne rešitve, ki odgovarjajo potrebam po vodenju skupin študentov, dostopu ter pregledovanju in urejanju dokumentov. Izpostavimo lahko naslednje razpo- znavne značilnosti e-učenja v okolju spleta 2.0 (tabela 1): Ključni elementi e- učenja kot družbeno- kulturnega sistema E-učenje v okolju spleta 1.0 E-učenje v okolju spleta 2.0 Udeleženci informacijsko menedžerske sposobnosti strokovnjakov in uporabnikov virtualna komunikacija in sposobnosti sodelovanja strokovnjakov in uporabnikov Informacijske in komunikacijske tehnologije tehnologije spleta 1.0 tehnologije spleta 2.0 Procesi, odnos in povezave _ učenje ob sodelovanju informacijske objave sodelovanje v kreiranju znanja in proizvodov branje pisanje predavanja pogovor formalno virtualno učno okolje neformalno virtualno učno okolje vsebina znanje in razumevanje skupinsko učenje personalizirano učenje Material (informacije) digitalne informacije digitalne informacije Tabela 1: Spremembe v e-učenju pod vplivom spleta 2.0 (Adzgauskiene, Daiva Vitkute, Edita Butrime, Vaiva Zuzeviciute, 2009). Učenje postane kreativnejše, prevladovati začne učenje s sodelovanjem in ocenjevanjem. Vsebino kreirajo udeleženci in kolektivna inteligenca, omogočeno je personalizirano učenje. Z obvladovanjem te tehnologije uporabniki kreirajo novo kulturo spletnega vedênja in omogočajo tudi razvoj novih tehnologij. Informacijsko-komunikacijska tehnologija je artefakt, ki združuje znanje in sposobnosti več ljudi za oblikovanje virtualnih okolij pod vplivom informacijske kulture družbeno-kulturnega sistema, ki razvijajo svoje sposobnosti (vključno z učenjem preko tehnologij spleta 2.0) za boljšo komunikacijo, sodelovanje in pridobivanje znanja. Razvite spretnosti teh uporabnikov stimulirajo potrebo po neprekinjenem razvoju, namenjenem poučevanju in učenju. Tehnologije spleta 2.0 tako vplivajo na kulturo z zagotavljanjem in ustvarjanjem možnosti za učenje s sodelovanjem preko spleta. NOVI U^NI PRISTOPI, KI TEMELJIJO NA SPLETU 2.0 Tehnološka aplikacijska okolja spleta 2.0 vključujejo YouTube, podcasting, 2 Flickr, 3 bloge, vikije, 4 virtualne svetove in spletne socialne mreže. [5] Splet 2.0 dostavlja aplikacije preko internetnega brskalnika, omogoča in navdihuje študente k sodelovanju, prispevanju, dostopu, socializaciji in soustvarjanju skozi bogate, interaktivne in uporabnikom prijazne vmesnike. Namesto statičnih vsebin imamo sedaj možnost mešanja vsebin na različne načine z namenom, da ustrezajo želenim potrebam. Splet 2.0 ima potencial, da dopolni, izboljša in doda nove dimenzije sodelovanja. Splet 2.0 se nanaša na novo generacijo interakcij, aplikacij in skupnosti, kar lahko opišemo kot read-write web. Današnji študentje hitreje absorbirajo informacije iz slik, videov, besedil iz več virov hkrati in pričakujejo takojšen odziv. V nadaljevanju so predstavljeni blogi, Yotube in vikiji kot tipični primeri tehnologij spleta 2.0, ki odražajo spremenjeno učno okolje in možne strategije za vzgojitelje, da vključijo njihovo rabo v izobraževanje. Blog Blog je spletni dnevnik ali spletni časopis, ki je organiziran v kronološkem redu in ga piše en avtor ali več avtorjev. Mnogo blogov vsebuje poleg besedila in spletnih povezav tudi druge oblike medijev, kot so slike in video. Njihova popularnost je predvsem v njihovi enostavnosti uporabe, saj: • jih je mogoče ustvariti v nekaj minutah z zelo malo tehničnega znanja, prav tako jih enostavno prilagodimo in posodobimo, • omogočajo administratorju bloga, da povabi in doda tudi druge avtorje, • imajo sposobnost povezovanja učečih se skupnosti, • lahko služijo kot digitalni portfelj študentskih nalog in dosežkov. Blogi dodajajo nove dimenzije k obstoječim učnim metodam, saj: • spodbujajo kritično, analitično, intuitivno in družbeno razmišljanje, • širijo dostop in izpostavljenost kakovostnih informacij, • združujejo individualne in družbene interakcije. Miran Lešič, Renata Zadravec Pešec: E-UČENJE V OKOLJU SPLETA 2.0

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5