OZ 2009/1-2

M T 47 ORGANIZACIJA ZNANJA 2009, LETN. 14, ZV. 1 – 2 stroški nekaterih proizvodov in storitev blizu ničle in takšne so lahko tudi njihove cene. Gre za model, kako pritegniti veliko uporabnikov z brezplačnimi storit- vami in prepričati nekatere izmed njih, da plačujejo naročniško ceno za višjo kakovost ali boljše lastnosti. Digitalne storitve so tako po ceni, da brezplačni upo- rabniki stanejo družbo (proizvajalca ali dobavitelja) tako malo, da lahko z majhnim delom stroškov krije brezplačne uporabnike. Stroški brezplačnega demon- stracijskega programa (angl. demoware ) so prav tri- vialni v primerjavi z marketinško vrednostjo pritego- vanja zanimanja ljudi za proizvode in storitve, ki jih s tem promoviramo. Novi poslovni model dokazuje svojo moč predvsem na internetu, ki omogoča neome- jeno izbiro in je vsakomur dosegljiv. Milijoni proizvodov in storitev, ki se prodajajo v le nekaj izvodih, so lahko enako ali več vredni od nekaj proizvodov in storitev, ki se (vsak izmed njih) proda- jajo v milijonskem številu. Anderson je v teoriji dolgega repa oblikoval definicijo informacijske tehnologije in digitalnih komunikacij ter ponovno tudi definicijo dolgega repa. Elektronske trgo- vine, ki prodajajo tudi artikle izpod dolgega repa, bodo vnaprej uspešne, trgovine “iz zidakov in malte” pa lahko že jutri propadejo! Reference [1] Anderson, Ch. (2004). The long tail. Wired Vol. 12, Iss. 10, 107 – 177. [2] Anderson, Ch. (2006). The long tail: why the future of business is selling less of more. New York: Hyperion. [3] Andrerson, Ch. (2007). Long tail. Wired Vol. 15, Suppl., 29. [4] Dilevko, J. (2008). An Alternative Vision of Librarianship: James Danky and the Sociocultural Politics of Collection Development Library Trends 56(3), 678–704. Tvrtko-Matija Šercar OCENA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5