OZ 2008/3

126 ORGANIZACIJA ZNANJA 2008, LETN. 13, ZV. 3 KONFERENCA STC TRANSALPINE CHAPTER 2008 Od 16. do 18. aprila 2008 je HERMES Softlab [1] v Ljub- ljani gostil letno konferenco STC TransAlpine Chapter Annual Conference 2008 [2] in delavnico srednjeevropske podružnice TAC 1 (TransAlpine Chapter) Združenja za tehnično komunikacijo (Society for Technical Communi- cation – STC). Konferenca je bila priložnost za srečanje in izmenjavo izkušenj med strokovnjaki s področja tehničnih komunikacij, grafičnega oblikovanja, novih tehnologij, izvirnih pristopov k vodenju projektov s področja pro- gramske opreme, tehnologije DITA 2 itd. Konferenca je bila namenjena tehničnim piscem, načrtovalcem informacij, ilustratorjem, razvijalcem pomoči, izvedencem za uporabo, projektnim vodjem, razvijalcem programske opreme in oblikovalcem uporabniških vmesnikov. Predkonferenca Uvodni pozdrav in dobrodošlico je imel predsednik STC- TAC Dan Jones iz Švice [3]. Nato nas je Patrick Hofmann iz Kanade popeljal v svet vizualizacije informacij. Na eno- dnevni delavnici z naslovom Intuitivne podobe: ustvarjanje in vrednotenje uporabnih grafik za mednarodno občinstvo (Intuitive images: Creating and evaluating usable graphics for international audiences) nam je govoril o uporabni grafi- ki, podobah, slikah in simbolih, ki jih uporablja pri izdelavi uporabniških tehničnih navodil za mednarodne uporabnike. Razložil je, da je zelo pomembno vedeti, komu je dokument ali slika ali zaslon ipd. namenjen. Na primerih je prikazal, kako slike s preveč detajli zmedejo uporabnika, kdaj na- mesto posnetka zaslona raje uporabiti tabele, kako, kdaj in kje uporabljati določene simbole. Delavnica je bila zelo dinamična, zanimiva in prav z veseljem smo sodelovale pri praktičnih vajah. Patrick Hofmann je izučen pisec tehničnih besedil in človek “redkih besed”. Danes dela v Sydneyju v Avstraliji v podjetju Google kot načrtovalec vizualnih inter- akcij, več kot trinajst let pa je pomagal naročnikom, kot so Sky, HP, Nokia, Motorola, Philips, FedEx, Logitech in Net- gear, pri pri izboljševanju njihovih izdelkov. Prvi konferen~ni dan Tudi prvi konferenčni dan je začel predsednik STC-TAC Dan Jones , ki je bil moderator celotne konference. Prvi prispevek in hkrati osrednji referat je imel Patrick Hofmann z naslovom Slike in dobiček: kako lahko vizu- alne informacije in enostavne študije uporabnosti prihra- nijo vašemu podjetju milijone (Pictures and profits: how visual information design and simple usability studies can save your company millions) . Govoril je o tem, da so podrobne študije pokazale, kako lahko pri izdelavi navo- dil v pisni ali elektronski obliki enostavna vizualna pred- stavitev delovanja ali uporabe nekega izdelka popolnoma nadomesti suhoparno besedilo, obenem pa prihrani veliko denarja, ki ga sicer porabimo za pisanje in prevajanje tehnične dokumentacije. Jasna Vuković iz Slovenije (Inštitut za poslovno antropo- logijo v Ljubljani) [4] je v prispevku z naslovom Poslov- noantropološka raziskava kot pripomoček za razumevanje uporabnikov (Business anthropology research as a tool for understanding users) razložila, kako poslovna antropologi- ja proučuje posameznika kot takega in posameznika v kon- tekstu družbe in kulture ter uporablja izsledke proučevanj za boljše razumevanje uporabnikov. Raziskave poslovne antropologije so uporabne v marketingu za ugotavljanje vedênja potrošnikov, pri organizacijski kulturi in med- narodnem poslovanju, ki vključuje mnoge proizvodne in storitvene dejavnosti na področju turizma, farmacije, avto- mobilizma, informacijske tehnologije, prehrambne indu- strije, trgovine, komunikacije, oglaševanja itd. Pojasnila je tudi, da poslovna antropologija zagotavlja izboljšanje rezultatov poslovanja, ker omogoča, da spoznamo in odkri- jemo, kako se potrošnik obnaša, kaj dela, kako misli in kaj si želi v lastnem okolju. Izvemo tudi, kako, in kar je najpo- membnejše, zakaj potrošnik nekaj dela. Inovativne metode raziskovanja poslovne antropologije poleg temeljne meto- de neposrednega opazovanja z udeležbo vključujejo tudi poglobljene intervjuje, video raziskave in drugo. Sledil je sestanek trenutnih in bodočih članov TAC (A business meeting for chapter members and potential members), ki ga je vodil Dan Jones. Ker se njemu to po- letje mandat izteče, je beseda tekla zlasti o novih članih in novih kandidatih za tajnika in predsednika STC-TAC. Naslednjo predstavitev je imela Helen O’Shea iz Nem- čije (IBM) [5], ki je v svojem prispevku Pogumen novi

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5