OZ 2008/1

22 ORGANIZACIJA ZNANJA 2008, LETN. 13, ZV. 1 Andy Georges, Dries Buytaert in Lieven Eeckhout so v prispevku Statistically Rigorous Java Performance Eva- luation zatrdili, da ni trivialno ocenjevati delovanja jave, saj nanjo vplivajo vhodni podatki, virtualni stroj, odstra- njevalec smeti, velikost kopice ... potreben čas za zagon pa se spreminja, tudi kadar so pogoji identični. Pri tem tudi programi za testiranje delujejo različno; eni merijo najboljše čase, povprečje vseh časov, najslabše čase ter se zaganjajo znotraj enega ali več virtualnih strojev. Avtor je poskušal po različnih poteh oceniti delovanje ter ga na- tančno določiti. Feng Sian, Witawas Srisa-an in Hong Jiang so v prispev- ku MicroPhase: An Approach to Proactively Invoking Garbage Collection for Improved Performance govorili o tem, da je danes najbolj pogost kriterij za klic smetarja glede na porabo kopice, tj. smetar se kliče, kadar je ko- pica polna. MicroPhasov princip se razlikuje, saj temelji na preverjanju potrebe po razporeditvi in spremljanju življenjskega cikla objektov. Samo testiranje je potekalo na Sun Microsystems HotSpot-ovem virtualnem stroju, rezultati pa so varirali od 2,5-odstotnega poslabšanja do 14-odstotnega izboljšanja. Yannis Smaragdakis, Tony Kay, Reimer Behrends, Mic- hal Young so v prispevku Transactions with Isolation and Cooperation predstavili, da v modelu transakcij izo- lacije in kooperacije (TIC) transakcijski spomin omogoča sledenje drugim nitim. V določenih točkah je možno opazovati njihove vrednosti, omogoča pa tudi, da trans- akcije med seboj sodelujejo: izmenjujejo podatke, kličejo neponovljive ali nepovratne operacije (npr. I/O). Glavna skrb TIC je, da kooperacija med transakcijami ne ogrozi dejanskega stanja kakšne transakcije. Opombe 1 Podobna konferenca v Evropi je ECOOP (European Conference on Object-Oriented Programming), v Sloveniji pa OTS (Objektna tehnologija Slovenije). 2 Peter Turchi: http://www.peterturchi.com/. 3 Kathy Sierra: http://headrush.typepad.com/. Andrej Barovič Karpov Slika 5: Krivulja napredovanja uporabnikov Slika 4: Korelacija zadovoljstva uporabnika in funkcio- nalnosti

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5