OZ 2005/3

176 ORGANIZACIJA ZNANJA 2005, LETN. 10, ZV. 3 Slika 3: Linearno povečevanje logične velikosti se pre- slika v nelinearno povečevanje v vizualni predstavitvi pisave Tiskanje To področje je zajemalo različne pristope k tiskanju do- kumentov in komponent različnih knjižnic (JFC/Swing, AWT, Java 2D). Razložen je bil osnovni princip tiskanja iz java 2D. Tako so npr. povedali, zakaj je tiskanje pov- ratna (callback) metoda. Vsak klic metode za tiskanje iz java 2D se izvrši dvakrat. Prvič se preveri zmožnost tiskalnika, ali zna njegov gonilnik pravilno natisniti opis podatkov java 2D ali ne (problem so predvsem prosoj- nost in pravilna paginacija), v drugem klicu pa se najprej interno razrešijo komponente, ki jih tiskalnik ne zna pro- cesirati, nato pa se vse skupaj natisne. Pri tem je treba opozoriti, da je to avtomatsko prilagajanje izpisa lahko časovno zelo potratno, zato je priporočljivo, da že pred tiskanjem ročno razrešimo problematične dele slike (npr. transparentni del slike skupaj z ozadjem spremenimo v eno normalno sliko …). Priporočljivo je tudi, da za tiska- nje uporabljamo enostavne barve, ki jih tiskalnik pozna, da skrbno preučimo, kateri del slike se bo natisnil in kate- ri ne in da se zavedamo problematike tiskanja besedila, ki smo jo omenili že v prejšnji točki. Za zaključek te točke so avtorji sporočili še dobro novico, da bo v JDK 6 vsaka komponenta JFC/Swing znala sama po sebi natisniti svo- jo vsebino in tudi paginacija bo rešena interno. Efekti Številni efekti, ki jih vsebuje java 2D, nam pomagajo k izboljšanju izgleda in uporabe aplikacije. Ti efekti so npr. prosojnost, ki nam omogoča prikaz večje količine infor- macije na istem prostoru, animirane komponente, ki pri- pomorejo k večji prepoznavnosti in lažjemu upravljanju z aplikacijo ter animirani prehodi med stanji aplikacije, ki pripomorejo k boljši orientiranosti uporabnika (npr. po- manjševanje okna → kam se je skrilo?). Swing Hacks To predavanje je bilo v prvi vrsti promocija O’Reillyjeve knjige Swing Hacks, v kateri so podrobno opisani vsi predstavljeni postopki. Drugače pa so avtorji prikazali ne- kaj zanimivih pristopov k ustvarjanju sodobnih grafičnih elementov, kot so npr. okna nepravilnih oblik, animirani meniji, kompleksne tabele … Vse te elemente pa je se- veda treba ročno ustvariti in uporabiti določene trike za pravilen prikaz. Tako je npr. okno nepravilne oblike po- polna iluzija. V resnici se naredi slika ozadja, na katero se nariše naše okno in se nato skupaj naslika kot pravokotno okno. Če imamo dovolj zmogljiv računalnik, dobimo iluzijo, da imamo resnično okno nepravilne oblike. Za- nimivi so tudi efekti z meniji, kot so senca pod menijem ali polprosojni meni. Za senco pod menijem se uporabi kar obroba menija, ki je v tem primeru malo zamaknjen. V primeru prosojnosti pa se najprej v pomnilnik shrani celotna slika zaslona, na katero se nariše meni, in se nato izriše z nastavljenim atributom prosojnosti: Graphics2D gx = (Graphics2D) g; gx.setComposite(AlphaComposite.getIn- stance(AlphaComposite.SRC_OVER,0.8f)); gx.drawImage(bufimg,0,0,null); Predstavljeni so bili tudi triki prikazovanja tabel z raz- širjenimi sposobnostmi, kot je npr. polimorfni seznam. Pri tem je treba poudariti, da ne gre za prave komponente, ampak samo za iluzijo komponente (njihova grafika se izrisuje znotraj Jtable, JList ali Jtree). Slika 4: Polimorfni seznam

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5